מדוע השקעות נדל"ן בארה"ב כדאיות

עד עתה התייחסנו להיבטים רבים של ההשקעה בארה"ב מבחינת הבדיקות שיש לבצע, תהליך הרכישה וכדומה. אולם משקיעים פוטנציאלים רבים שואלים את עצמם למה בעצם להשקיע בארה"ב ולא פה בארץ. והרי כאן הנכס נמצא בהישג יד, השוק המקומי מוכר יותר ואפשר למצוא קשרים עם שיפוצניקים וכדומה. בפרק הזה נבחן את כדאיות ההשקעה בארה"ב.

מהם היתרונות ברכישת נדל"ן בארה"ב?

  • מחירים נמוכים – היתרון הראשון והעיקרי הוא מחירי הנדל"ן הנמוכים בארה"ב. בישראל מחירי הנדל"ן נחשבים יקרים לא רק ביחס לארצות הברית, אך בעקבות משבר הנדל"ן מחירי הדירות בארה"ב נמצאים בשפל של ממש. ישראלי שרוצה להשקיע ויש ברשותו כ-200 אלף שקל יוכל לכל היותר לרכוש בסכום כזה בארץ דירת 2-3 חדרים באזורי פריפריה. לעומת זאת בארה"ב הסכום הזה יספיק לו לרכישת בית מרווח לאחר שיפוץ.
  • עליית מחירים צפויה – מחירי הנדל"ן בארה"ב ככל הנראה לא יישארו נמוכים לאורך זמן אלא צפויים לעלות בעתיד הקרוב או הרחוק, מה שמעלה את כדאיות ההשקעה. האמריקאים אט אט מתאוששים מהמשבר הכלכלי. ככל שמצבם ישתפר כך הם ירצו יותר לרכוש נכס משל עצמם. צריך לזכור שאנשים רבים בארה"ב שלא החזירו את ההלוואה בתקופת המשבר אינם יכולים כרגע לקבל משכנתה, אך ברגע שיתאפשר להם הם יתעניינו ברכישת נדל"ן וכך הביקוש יעלה. לא מעט מומחים לנדל"ן טוענים שמדובר בהזדמנות של פעם בחיים להשקיע בצורה מוצלחת כל כך בנדל"ן.
  • ריבית נמוכה – בנוסף למחירים הנמוכים הריבית על משכנתאות בארה"ב כעת נמוכה במיוחד. תשואה גבוהה – בישראל התשואה הטובה ביותר שניתן להשיג בדרך כלל היא כ-6%. בארה"ב לעומת זאת ניתן בקלות להגיע לתשואה של 10% ומעלה.
  • ביקוש לשכירות – בעקבות המשבר אנשים רבים בארה"ב איבדו את ביתם ואין להם ברירה אלא לגור בשכירות. גם התנאים לקבלת משכנתה בארה"ב הוחמרו, מה שמעלה את הביקוש לשכירות.
  • שקיפות – בארה"ב השקיפות בנושא הנדל"ן גבוהה, מה שמקל על התהליך.

מהו הסיכון הכרוך בהשקעות נדל"ן בארה"ב?

לצד היתרונות כדאי להיות מודעים לסיכונים שבהשקעה בארה"ב ולדעת כיצד להתמודד עמם.

  • חוסר התמצאות בשוק בארה"ב – חלק גדול מהמשקיעים אינם מכירים את השוק המקומי בארה"ב. הם לא מתמצאים בהבדלים שבין המדינות והמחוזות השונים, הם לא בקיאים בחוקים ובמסים הקשורים לנדל"ן בארה"ב ואין להם קשרים באזור. אלו עלולים להקשות על ההשקעה בארה"ב ולהרתיע משקיעים.
  • מרחק פיזי – כאשר רוכשים נכס מבלי לראות אותו יש לכך השלכות מבחינת בדיקת הנכס והתרשמות אובייקטיבית. למעשה המשקיע צריך להסתמך במידה רבה על המתווכים השונים בתהליך הרכישה.
  • חוסר וודאות אודות הכלכלה בארה"ב – השוק האמריקאי עדיין מושפע קשות מהמשבר לא ניתן לדעת בוודאות כמה זמן ייקח לו להתאושש ולחזור לעצמו. לפיכך קשה לחזות האם ומתי מחירי הנדל"ן ישובו לעלות.
  • קושי בהשכרת הדירה – זהו סיכון הקיים בכל מקום, אך בחירת אזור גרוע להשקעה בארה"ב תקשה מאוד על מציאת שוכרים.

איך להקטין את הסיכון?

חשוב לדעת שאת כל הסיכונים ניתן להקטין במידה ניכרת באמצעות תכנון נכון וליווי מקצועי. ישנן דרכים שונות להקטנת הסיכון:

קנייה באמצעות חברת נדל"ן המכירה את שוק הנדל"ן בארה"ב – בדרך זו ניתן להתמודד עם חוסר ההיכרות של השוק האמריקאי.

שימוש באינטרנט – ישנם אתרים רבים שבהם ניתן לקבל מידע מקיף אודות בתים בארה"ב. האתרים מספקים מידע אודות שווי הנכס, מחירי הנדל"ן באזור, מחירי השכירות, תהליך הרכישה ועוד. אתרים מומלצים לדוגמה: Zillow, Trulia, RealEstate.

ראיית הנכס – תמיד קיימת האופציה לנסוע לראות את הנכס בעיניים. עם זאת חשוב לדעת שבהחלט ניתן לבצע השקעה מוצלחת מבלי לראות את הנכס, אך מי שרוצה להסיר דאגה מלבו יכול לנסוע. לחלופין ניתן להיעזר בקרוב משפחה או ידיד הנמצא בארה"ב לצורך הרכישה.

למידה עצמית – ידע הוא כוח וכדאי ללמוד כמה שיותר אודות ההשקעה בארה"ב והאזורים המומלצים להשקעה. ניתן להיעזר במדריך זה ובשפע של ידע הקיים באינטרנט אודות הנדל"ן בארה"ב.

 

לאחר שלמדנו למה כדאי להשקיע בארה"ב ואיך להקטין את הסיכונים שבהשקעה זו אפשר לעבורלפרק האחרון והמסכם של המדריך.

הצטרף לדיון

Compare listings

לְהַשְׁווֹת