נקודות אחרונות לפני שמתחילים להשקיע בארה"ב

במדריך זה סקרנו את נושא השקעות נדל"ן בארה"ב החל מהכרת שוק הנדל"ן ועד ליתרונות שבהשקעה בארה"ב. כעת, רגע לפני שיוצאים לדרך רצינו להדגיש מספר נקודות חשובות.

למדו היטב על ההשקעה בארה"ב

השקעה בנדל"ן בארה"ב היא צעד משמעותי הכרוך בהימור מסוים. המשקיע נדרש להוציא מכיסו סכום לא מועט אשר לא יהיה נזיל בטווח הקרוב, ולעתים אף נדרש לשלם משכנתה. על כן יש לשקול בכובד ראש את כל המהלכים הקשורים להשקעה לפני שמתחילים בתהליך. במדריך זה הבאנו לכם כלים לבחינת הנכס בו עומדים להשקיע במטרה להגיע להשקעה מוצלחת ולמנוע מהכסף לרדת לטמיון. אף שהסיכון בהשקעת נדל"ן נחשב נמוך מאשר השקעה בבורסה הוא עדיין גבוה יותר מאשר כסף השוכב בבנק, ולכן חשוב לעשות הכול כדי להקטינו. עם זאת, לצד הסיכון טמון פוטנציאל עצום בהשקעה בארה"ב בתקופה זו שבה הנדל"ן בארצות הברית נמצא בשפל בעקבות המשבר. לא מעט מומחים להשקעות כמו וורן באפט ממליצים בחום להשקיע בנדל"ן בארה"ב בעת הזאת. אלא שההשקעה צריכה להיות מחושבת וחשוב ללמוד כמה שיותר על הנושא במדריך זה ובשלל האינפורמציה הנמצאת באינטרנט. אחד היתרונות הגדולים בשוק הנדל"ן בארה"ב הוא שקיפות המידע בתחום והזמינות לכולם. ניתן למצוא מידע רב על כל נכס בארה"ב כך שניתן לבחון בצורה מקיפה את כדאיות ההשקעה בנכס מסוים.

החליטו מראש על כל הפרטים בהשקעה

אחד הדברים החשובים בנושא השקעות הוא התאמה אישית למשקיע. ישנם שלל סוגי השקעות ולפני שיוצאים לדרך על המשקיע לשבת עם עצמו ולענות על מספר שאלות שיכוונו אותו לאורך התהליך ימנעו ממנו לעשות טעויות:

  • מה סכום ההשקעה שביכולתו להוציא?
  • האם הוא מתכוון להיעזר במימון?
  • באיזה אופן הוא רוצה להשקיע – לבד, עם שותפים או בקבוצת רכישה?
  • באיזה סוג נכס ברצונו להשקיע – בית פרטי, דירת מגורים או נדל"ן מסחרי?
  • מהי מטרת ההשקעה – להשכיר את הנכס ולהרוויח מדמי השכירות או להשביח אותו ולמכור ברווח?
  • האם הוא רוצה להשקיע לבד או דרך חברה?
  • אם הוא משקיע דרך חברה האם תהיה זו חברה ישראלית או אמריקאית?
  • איפה ברצונו להשקיע?

מכיוון שלא כולם בקיאים בנדל"ן בכלל ובארה"ב בפרט ייתכן וישתלם למשקיע להיעזר ביועץ השקעות שיכוון אותו בהתאם לאופיו ויכולותיו. כמו שציינו, מדובר בצעד משמעותי מאוד שצריך להיעשות במלוא הרצינות.

חשבו את הרווח הצפוי

מכיוון שהמטרה הכללית של ההשקעה בארה"ב היא להביא למשקיע רווחים צריך לקחת בחשבון מראש את כל ההכנסות וההוצאות הצפויות. כמובן שההערכה תהיה כללית שכן לא ניתן לדעת במדויק מראש. אחד היתרונות שהשקעה בנדל"ן הוא שניתן לחשב פחות או יותר מראש ולאורך התהליך את ההכנסות וההוצאות. בהשקעה בנדל"ן בארה"ב הרווח הצפוי עתיד להתקבל בשני מישורים: ההכנסות מדמי השכירות ומכירת הנכס בעתיד. בעוד שלא ניתן לנבא את מחירי הנדל"ן בעתיד את ההכנסות מהשכירות דווקא קל להעריך, במיוחד אם קונים נכס שכבר מושכר. האינטרנט מספק שלל אינפורמציה לגבי השכירות הממוצעת בכל אזור בארה"ב. כדי לחשב את ההוצאות הצפויות ניתן להיעזר בפרק 8 במדריך זה ובאתרי המדינות השונות בארצות הברית.

זהו את המוקשים שבדרך

אין עסקה מושלמת שמחכה רק לכם, כדי להצליח צריך להשקיע בארה"ב בצורה נבונה. אם נתקלתם בנכס שהמחיר שלו נמוך מהמצופה זה לא בגלל שהמוכר רוצה שתשלמו פחות אלא בגלל סיבה אחרת: מיקום לא מוצלח, תקלות נסתרות בנכס, תנאי מזג אוויר קשים וכדומה. כמו כן הבית לא אמור להיראות כמו בית חלומותיכם אלא להביא לכם תשואה, דהיינו שוכרים.

 

מילה אחרונה לסיכום

זכרו – מי שמצליח זה מי שמנסה. השקעה בנדל"ן בארה"ב דורשת תעוזה אך רבים וטובים לפניכם כבר ניסו והצליחו, אין סיבה שאתם לא תצליחו אם תשקיעו בצורה נכונה. לא צריך להתרגש מסיפורים שמתפרסמים מפעם לפעם על אנשים שהשקיעו בארה"ב והפסידו את כספם או שלא הצליחו להשכיר את הנכס. לא חסרים נכסים מצוינים להשקעה בארה"ב. כל מה שצריך זה שכל ישר וחברת נדל"ן טובה. ההזדמנויות שנוצרו בארה"ב להשקעה הן נדירות וחבל לפספס אותן. אז צאו לדרך ובהצלחה!

הצטרף לדיון

Compare listings

לְהַשְׁווֹת