האם ממשלת ארהב מסוגלת לפתור את בעיית ה- Foreclosures?

שוק המעוקלים הינו בעיה בכל רחבי ארה"ב, וקרוב לוודאי בעיה שתחמיר כמו גם ירידה בשווי ה נדלן בשווקים רבים. עבור חלק זהו נתון כואב .. ומדובר בהרבה אנשים. ישנם כמה דעות ופרשנויות בנושא:

האחת טוענת שמכת העיקולים תגרום לפשיטת רגל לכלכלה הקיימת, תוביל לאיבוד מקומות עבודה ומורד מתגלגל.

ומנגד ישנה דעה האומרת שהעלייה בכמות המעוקלים הינה חלק מתהליך הבראה ותגובת שוק בריא לבעיה שאיננה חדשה, מחזוריות..

מי צודק ? ימים יגידו, אבל מה שכן מדאיג זה לראות את הדרכים בהם הפוליטיקאים מנסים לפתור את הבעיה. ונציין כמה מן הפתרונות שהם מציעים.

נתינת כסף לאנשים !

מה שאומר למסות את העשיר ולהעביר את כספי המיסוי אל העניים. הממשלה רוצה לממן תוכניות בכדי לעזור לאנשים להישאר בבתים שלהם.

הצעת חוק חדשה בסנאט מדברת על נתינת כסף לאנשים שלא עומדים בתשלומי המשכנתא.

עניין מבלבל כשלעצמו אותנו משלמי המיסים, אם האנשים הללו בצרות מסיבה אחת ויחידה כי לא היה נכון לתת להם משכנתא אז למה משלם המיסים וכספו צרכים לממן את הישארותו בבית שמעולם לא יכול היה להרשות לעצמו לרכשו?

למישהו בוושינגטון בטח יש את התשובה?

הגבלות על המשקעים ב – Foreclosures

הגנה על בעלי בתים חפים מפשע ע"י חקיקה הינה רעיון מבורך, ברם חקיקה חדשה איננה תמיד הפתרון.

אכיפה של חוקי הגנת הצרכן הקיימים והעמדה לדין פלילי של הפורעים הינה בהחלט אפשרות טובה יותר מאשר יצירת חוקים חדשים המגבילים את אפשרויות המימוש של נכס מעוקל. הפתרון הטוב ביותר למגפת הפורקלוז'

הינו כלכלת שוק חופשי אשר יאפשר למשקיעים לצמצם את המלאי הרעיל.

לעצור את תהליכי העיקול .

לאחרונה מדינת מסצ'וסטס נתנה הנחייה לחטיבה המפקחת על המערכות הבנקאיות לעכב בחודשיים נוספים כל תהליך עיקול ! כל מה שבעל הבית צריך לעשות זהו לשלוח בקשה לחטיבת הפיקוח.

לא ברור כמה ואך זה ישפיע על המלווים (בנקים), אבל בהחלט זהו צעד מטריד. אם הפעולה של הממשלה מבוססת על תלונה צרכנית, איזו סוג של תלונה מצדיק סוג של התערבות הממשלה ומניעתו של הבנק מלגבות את החוב.

בהחלט בעל בית שזכויותיו הופרו. חוקי המדינה והפדראל מאפשרים לעצור ולעכב את תהליך העיקול ע"י צו מבית משפט.

המתנגדים כמובן יעלו טענה שאנשים אלו המצויים בסכנת עיקול הם אותם אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם כלכלית עלויות הטיפול המשפטי . וגם אינם מודעים לזכויות המגיעות להם.

עולם כמנהגו נוהג, ואנשים המצויים בחוב לא יוכלו להרשות לעצמם עו"ד ולהגן על זכויותיהם המשפטיות.

האם בעל בית בשווי מיליון דולר זכאי להגנה דומה לבעל בית בשווי 100 אלף $

האם המלווים זכאים לממש את הביטחונות שסופקו להם בעת מתן ההלוואה ?

הצעד ההגיוני הבא !

למנוע מהבנקים מלהלוות ?

אף אחד לא יכחיש שהמלווים בעשור האחרון התנהלו בצורה לא אחראית עד כדי רשלנות פושעת בנתינת משכנתאות בסיכון. וכתוצאה מכך, אנשים רבים מדי מעורבים בהלוואות שאין בידם לפורעם, ואת התוצאה אנו רואים כיום.

לעומת זאת זו התעלמות מהמציאות לבוא ולומר שרוב האנשים לא הבינו את הסיכון המעורב בלקיחת משכנתא שאין דרך לעמוד בפירעונה.

אם אתה קונה בית ללא הון עצמי ובריבית קופצת, נשים את הדברים על השולחן אתה מהמר ! אתה אולי חושב ובונה על עליה במשכרות שלך / או ששווי הבית יעלה עד אז. אבל אם טעית, אתה מודע לכך שתאבד את הבית. זהו הימור בדיוק כמו בקזינו עם הבדל קטן אין בו מנצחים, חוץ מכמובן עורכי הדין שיוצאים נשכרים מן התסבוכת.

האם הממשלה צריכה להתערב ולמנוע מגופים ליתן הלוואות ברמת סיכון?

התשובה, לדעתי בהחלט לא !!. אם המלווים יגזימו וילכו רחוק מדי הם יהיו הסובלים הראשונים. והשוק דואג לכך ! מלווים שהפסידו יהדקו חגורת ויערכו מחדש את התנאים למתן משכנתאות, כנל המסחר בוול סטריט ידחה את אותם תיקי הלוואות בסיכון.

אני מאמין שהתקנות המתאימות קיימות על מנת להגן על הצרכנים ועל בעלי המניות שהם שני הצרכנים המובלים להלוואות הסאב פריים בעלי בתים ווול סטריט.

אם אנשים רוצים ללוות כסף וברמת סיכון או מלווים המעוניינים לקחת סיכון גבוהה לאובדן כספם, מדוע צריכה הממשלה להתערב, בכל שוק בריא ישנם עסקים המתנהלים במרווחי סיכון כדוגמת חלפנים, חברות להשכרת רכב והדוגמאות רבות .

אכיפת החוקים הקיימים !

במקום לעצור את השוק ואת הפעילות העסקית הברוכה, אני מאמין שהממשלה צריכה להשקיע יותר באכיפה והעמדה לדין של המנצלים לרעה את המערכת ולהשאיר את האופציות פתוחות בפני אלו המעוננים לעשות עסקים. ישנם מספיק חוקים קיימים הנותנים לפדראל כוח רב לאכוף את הפעלים בדרך לא כשרה.

הממשלה יכולה לשים על זה פלסטר, אבל רק השוק יכול לפתור ולהבריא את בעיית המעוקלים. כאשר הביקוש יעלה על ההיצע, המחרים יחזרו לעלות מעלה. ולאנשים יהיה מספיק הון איכותי בנכס בכדי למוכרו.

איכשהו אינני משוכנע שאנשים ילמדו את הלקח, ונמצא עצמנו באותו מעגל חוזר גם בעתיד.

אבל רוב האמריקנים מאמינים שזה איננו מתפקידה של הממשלה למנוע מאנשים לפעול בטיפשות ומרצון.

הצטרף לדיון

Compare listings

לְהַשְׁווֹת