הכנסה פסיבית מדמי שכירות

השקעה בנדל"ן הינה מנוע צמיחה מרכזי, אם ברצונך לבנות עתיד כלכלי יציב.
תופעה נפוצה אצל מיליונרים היא שהם משקיעים בנדל"ן באמצעות ההון שמייצרים עסקיהם.
מה היתרונות שהינך משיג באמצעות השקעה בנדל"ן? ומדוע רוב העשירים אוהבים להשקיע בנדל"ן?

תזרים מזומנים
אחד מהיתרונות הבולטים והמושכים ביותר של השקעה בנדל"ן מניב הינה תזרים מזומנים. תזרים הנובע מדמי שכירות הנגבים מהשוכר המשתמש בנכס. כל מה שנדרש ממך הוא להשקיע זמן בחיפוש אחר הנכס הנכון להשקיע בו. לאחר מכן, אתה מקבל תזרים מזומנים שוטף כמעט ללא שום מאמץ נוסף מצידך. ותזרים זה מתקבל כל עוד אינך מוכר את הנכס.

גידול בהון
אם בכוונתך למכור את נכס הנדל"ן שברשותך, עדיין תוכל להרוויח מהמכירה. בזמן החזקתך בנכס שימשו חלק מההכנסות מדמי השכירות לפירעון הלוואה שנטלת לרכישת הנכס. בנוסף, הנכס שקנית לפני שנים סביר להניח כי עלה בערכו. מחיר המכירה גבוה ממחיר הרכישה. זאת גם כתוצאה מהאינפלציה שגרמה לעליית מחיר הנכס.
בפשטות, זה אומר שאתה מרוויח כסף לא רק מהתזרים השוטף של דמי השכירות (כאשר הנכס ברשותך), אלא גם בזמן שאתה מוכר אותו.

עליית ערך
בוא נניח כי ברשותך 1000 מניות של טבע, מה ביכולתך לעשות בכדי להשביח את הנכס הזה ולהעלות את ערך המניות? סביר להניח שכלום. זה תלוי בעיקר בתנאי השוק ובביצועיה העסקיים של חברת טבע.
מצד שני, אם ברשותך נכס נדל"ני, אתה מחליט כיצד ברצונך להגדיל את ערכו של הנכס. אתה נמצא בשליטה מלאה. הדבר החיובי בנוגע להשבחת ערך הנכס הינו שהנכס משביח הרבה יותר מהכסף שהוצאת על השבחתו (למשל שיפוצים).

שימוש במינוף
היתרון הבא של השקעה בנדל"ן מניב הינו המינוף הפיננסי. מינוף הינו מונח פופולרי מאוד בנדל"ן. אתה יכול להשתמש במינוף בכדי לרכוש נדל"ן. הבנקים מאשרים לך לקבל הלוואות בכדי לרכוש נכסי נדל"ן. אם למשל הינך רוכש נכס ששוויו 100,000$, אינך מוכרח להוציא את כל הסכום מכיסך. תוכל לשלם למשל 15,000$ מכיסך ולבקש מבנק הלוואה של 85,000$.
ע"י שימוש חכם במינוף, תוכל לרכוש נכס שערכו גבוה פי כמה וכמה מיכולתך הפיננסית.

כפי שציינתי קודם, מיליונרים משתמשים בכסף המיוצר בעסקיהם בכדי להשקיע בנדל"ן מניב. אבל מה אם אין ברשותך שום עסק, או שאין לך את ההון העצמי הדרוש לרכישת נכס? או גרוע מזה, אתה מובטל ואין לך הכנסה. במצב כזה כדאי שתדע, כי ישנם נכסים מסוימים שניתן לרכוש גם ללא הון עצמי במקרים מיוחדים, בהם ניתן לקבל הלוואה בגובה 100% מעלות הנכס.

הטבות מס
אחת מהטבות המס המשמעותיות בבעלות על נדל"ן מניב הינה שניתן לקבל פחת לצורכי מס הכנסה לאורך תקופה מסוימת של חיי הנכס. למרות שהפחת אינו הוצאה שוטפת במזומנים, חוקי המס מתירים את ההוצאה בניכוי, מה שמוביל לחיסכון בנטל המס על המשקיע. בשל סיבה זו מכונה הפחת כ"מגן מס".
כמו-כן, במקרים רבים ניתן לנכות את הוצאות הריבית על ההלוואות הנלקחות ע"י המשקיע לצורך מימון הרכישה, וכן הוצאות נוספות (כגון אחזקה וניהול הנכס, הנח"ש וייעוץ וכו').

סיכום
אין ספק כי להשקעה בנדל"ן מניב ישנם יתרונות רבים. אך מנגד, יש לזכור שנכסי נדל"ן אינם נזילים כמו נכסים אחרים כגון מניות. יש לקחת בחשבון כי עשוי לקחת זמן מה בטרם תמצא קונה לנכס שלך.
אולם, נדל"ן מניב עשוי לספק לך את המרכיב החיוני ביותר לעצמאותך הפיננסית, שהוא תזרים מזומנים.

הצטרף לדיון

Compare listings

לְהַשְׁווֹת