עמלת תיווך בנדל"ן ארה"ב – כל מה שאתה צריך לדעת!

מבולבל בנושא עמלות התיווך בנדל"ן – אתה לא לבד. הנה כמה תשובות על כמה מהשאלות הנפוצות ביותר.

אין שאלה בכלל ! סוכן נדל"ן טוב יכול להיות משאב חשוב כאשר מדובר בקנית או מכירת בית. אבל כמה העזרה הזו עולה לנו –
קודם כל, אם אתה קונה את הבית, זה לא הולך לעלות לך כלום. עמלת התיווך ניגבת מסכום המכירה. משמעות הדבר היא שהעלה ניגבת מהסכום שהמוכר מקבל, ואינו מתוסף לסכום המתקבל מאת הקונה. כמובן, זוהי טענה מקובלת לומר כי בתור קונה אתה משלם בעקיפין את עמלת התיווך מכוח העובדה כי היא כלולה במחיר. אבל אם נמשיך להקיש ע"פ לוגיקה זו, נאמר שכל הבתים הנמכרים על ידי הבעלים אמורים לעלות פחות מאשר אלו הנמכרים דרך סוכן נדל"ן, ובהחלט לא תמיד המצב כך.

שנית, אם אתה המוכר, אינך צריך לשלם כלום בכדי לשווק את הבית. א. סוכני נדל"ן, בדרך כלל לא מקבלים שום עמלה עד הסגירה, ובסגירה הם יקבלו את הסכום שנקבע בחוזה שלהם – בדרך כלל איפשהו בין חמש לשמונה אחוזים. אבל הסיכויים הם (אלא אם כן הנכס שלך מבוקש מאוד ) הסוכן שלך עומד לעבוד קשה כדי להרוויח את העמלה הזו על ידי השקעת הרבה זמן ומאמץ בכדי לשווק את ביתך. וגם הם הולכים להתחלק ולתת נתך מהעמלה כי הם הרי סוכנים של הברוקר שלהם וכן את חלקו של הסוכן המיצג את הקונה (אלא אם הם מייצגים את שני הצדדים גם את הקונה גם את המוכר).

בכדי לעזור להסיר את הלוט מעל תעלומת עמלות נדל"ן , אנו מספקים את התשובות הבאות וכן כמה מהשאלות הנפוצות ביותר.

ש: מה היא העמלה הממוצעת על רכישת בית?
ת: העמלה הממוצעת הינה כ -5 אחוזים, אם כי עמלות 6 אחוז עדיין נפוצים.

ש: מי משלם את העמלה?
ת: המוכר. ומשולם מתוך הכספים שהתקבלו מן המכירה של הבית.

ש: האם העמלה כולה ניתנת עבור סוכן הנדל"ן המיצג את המוכר?
ת: לא. משרד התיווך , אשר רשם בלעדיות על הבית קובע את העמלה. משרד התיווך הנ"ל מציע חלק מהעמלה לעתים קרובות -, 50 אחוז – ל משרד התיווך אשר מייצג את הרוכש. שני המשרדים צרכים ליתן חלק מהעמלה לסוכנים שעובדים עם המוכר או הקונה. נתח שכרו של הסוכן עשוי להיות כ -50 אחוזים עד 100 אחוזים, בהתאם להסדר שלו עם משרד התיווך( הברוקר ). אם אחד מהברוקרים יש לו חלק וזיכיון, הוא עלול גם לשלם חלק מהעמלה בתור דמי זיכיון.

ש: האם ניתן לשאת ולתת על גובה העמלה?
ת: כן. סוכן עשוי להיות מוכן לשאת על העמלה שלו על מנת להשיג את העסקה אתך. הדבר נכון במיוחד אם הוא סוכן עצמאי ואין לו עלויות תפעול גבוהים שצריך לשלם. במקרים מסוימים, עשויים סוכני נדל"ן לחתוך בעמלה שלהם על מנת להוריד את מחיר הבית אם הצעת הרוכש לא ממש מתאימה למחיר המבוקש ע"י המוכר. לפעמים הסוכן של הקונה עשוי להציע ויתורים כגון שילום עלויות הסגירה מתוך חלקו בעמלה, או הנחה כדי לסגור עסקה. Rebates" " Buyerמאושר משפטית ברוב המדינות.

ש: האם אשלם פחות, אם אקנה בית מבלי להשתמש בשרותיו של סוכן נדל"ן?
ת: תוכל לנהל משא ומתן על מחיר מופחת. מכיוון והברוקר המיצג לא צריך לחלוק את העמלה עם סוכן אחר או ברוקר, הוא עשוי להסכים להפחתה של העמלה וכן להעביר את החיסכון על ידך. הדבר עשוי להיות אפשרי גם אם אתה משתמש באותו סוכן של המוכר – למשל, אם אתה מגיע ל-אופן האוס ופונה לסוכן המיצג את המכירה ומבקש יצוג כקונה. פעולה זו נקראת יצוג כפול, והינה חוקית ברוב המדינות, אם כי הוא עשוי להיות כפוף לחוקים ותקנות מיוחדות .

ש: האם מצוי שסוכן נדל"ן ידחוף אותי לקנות בית יקר יותר כדי שיקבל עמלה גבוהה יותר?
ת: אין לסוכן תמריץ גדול לדחוף אותך לקנות בית יקר יותר בגלל שהדרך בה יחולקו העמלות. הסוכן שלך עשוי להיות זכאי ל 65 אחוזים מהברוקר שלו מתוך חלקו שהינו – אולי 3 אחוזים ממחיר המכירה. תחת תרחיש זה, אם היית קונה בית ב- 260,000 $ במקום ב- 250,000 $, הסוכן שלך היה מרוויח רק 195 $ נוספים. עם זאת, יכול להיות תמריץ לסוכן לכוון אותך אל בית שהברוקר שלו הציע לו חלק גדול יותר של בעמלה. נוהג זה אינו נפוץ, אך לעיתים זה מתרחש.

ש: האם ישנם עוד עמלות אותם הקונה לא רואה?
ת: בחלק מהמקרים,הסוכן של המוכר או הקבלן עשויים להציע לסוכן של הרוכש בונוס כספי או תמריצים אחרים כדי לעזור למכור את הבית. הסוכן של הרוכש צריך לחשוף בפניך את אותם עמלות אם תבקש ממנו.

ש: האם אני יכול לשלם עמלה נמוכה יותר באמצעות הנחה ממשרד התיווך?
ת: הנחת ברוקר עשויה להציע לך עמלות נמוכות יותר, או עסקה שבה אתה משלם רק עבור השירותים שאתה מקבל. עם זאת, הנחה שכזו עשויה להיות מתאימה יותר לאלה עם ידע טוב בנדל"ן, שכן הם עלולים שלא להציע מגוון רחב של שירותים.

הצטרף לדיון

Compare listings

לְהַשְׁווֹת